4 for Europe országos döntő Kecskemét
Az EU-intézményei? Meglehetősen száraz anyag viszont a fődíj – egy több napos szlovéniai utazás – roppant motiváló volt számunkra, így hát az Anna and the Gentlemen csapata (Bubán Anna, Hadnagy Ádám, Kerékgyártó Richárd, Rácz Dávid 11. b osztály) eltökélte, hogy hazahozza ezt a fődíjat. Először nekiálltunk az online feladatsornak, amely a legelső próbatétel volt a verseny során. Éjszakánként foglalkoztunk a tesztekkel és böngésztük az EU országait, dátumait, különleges épületeit és elkészítettünk egy kisfilmet is, amelyet az alábbi linket lehet megtekinteni:
Hatalmas örömmel fogadtuk mikor megtudtuk, hogy bejutottunk a regionális döntőbe, amelyet Budapesten rendeztek meg az Európa Pontban. Erre a versenyre még komolyabb lexikális tudással kellett készülnünk, ezenkívül össze kellett állítanunk egy prezentációt, amelyben egy általunk szervezett Európa-nap tervét mutatjuk be, amely közelebb hozza a diákokat az EU-intézményrendszeréhez és a törvényalkotási mechanizmusához. A regionális döntő nagyon jó hangulatban telt és remek ellátásban volt részünk. Örömmel tapasztaltuk, hogy a versenyen nemcsak unalmas tesztek voltak, hanem meglepően szórakoztató kreatív feladatok is. Az iskolából három csapattal vettünk részt a versenyen és végül ketten a négy legjobban teljesítő csapat közé kerültünk, míg az újoncnak számító harmadik csapatunk a hetedik helyen végzett. A Schiller Liga negyedik az Anna and the Gentlemen pedig első helyen végzett a válogatón, ezzel pedig megnyertük magunknak, hogy az általunk megtervezett Európa-napot megvalósítsuk az iskolában.
Így hát neki is láttunk a feladat szervezéshez. Már valószínűleg minden Schilleres-diáknak a könyökén jön ki a mi kis Európa-napunk, de azért egy pár szóban itt is megemlékeznék róla. A Schilleres Európa-nap egy fantasztikus élmény volt számunkra és azt tapasztaltuk, hogy a diákok is nagyon élvezték. A nap folyamán egy általunk kitalált EU-s szerepjátékot játszottunk és az Európai Unió törvényhozási folyamatát modelleztük le a diákokkal. Ezenkívül még sok érdekes foglalkozás és program várta a diákokat, például az EU-csillaghullás játék, ahol történelem ötösért keresgélhették a folyosókon szétszórt EU-s országokat a diákok. Összességében úgy gondoljuk, hogy az egész iskolánkat sikerült megmozgatni az EU-nap során.
Viszont nem pihenhettünk meg december 3. után sem, mert alig egy hétre volt tőlünk az országos döntő. Nehéz időket éltünk meg az elkövetkező napokban. Több mint 12 órát töltöttünk mindannyian az iskolában, kávén és energiaitalon éltünk és egy hajszál választott el minket attól, hogy ott aludjunk. Éjt nappallá téve készültünk a versenyre. Fejből tudtuk az összes csatlakozási dátumot, szerződést, törvényhozási folyamatot, a verseny napján pedig felkészülve ültünk be a Schilleres buszba, fejben már Szlovéniában járva. Viszont, ami ezután jött… arra nem voltunk felkészülve. Miután elfoglaltuk a helyünket és előadtuk a bemutatkozásunkat következtek a kvízkérdések, és hatalmas meglepetésünkre elsőre roppant egyszerűnek tűnő kérdéseket kaptunk, mint például, hogy ismerjük fel az EU-s tagállamok himnuszait illetve hogy melyik nemzetiségnek, milyen népviselete van, melyik országnak mik a specialitásai. Egyszerűnek tűnik… viszont mi egyáltalán nem erre készültünk.
Ugyan az összes kreatív feladatunkra, a bemutatkozásra, az EU-nap előadására és az izgalmas vitafeladatra is maximális pontot kaptunk, de sajnálatos módon ez a teljesítményünk csak nyolcadik helyre volt elegendő, amely meglehetősen lesújtó volt számunkra a sok felkészülés után.
Ugyan nem azt értük el a versennyel, amire számítottunk, de maga a felkészülés folyamata és ez az egész út, amelyet végig jártunk, mégis kifejezetten jó élmény volt számunkra.
És hogy a csapat ne maradjon motiváció nélkül, úgy döntöttünk, hogy Anna and the Gentlemen villámlátogatást tervez a tavasz folyamán Brüsszelbe, hogy élőben megtapasztaljuk az EU egyik központjának izgalmas sokszínűségét.
Hadnagy Ádám 11. b